Landstinget Sörmlands logotyp

Undermeny

Pollenallergi

Redan i februari
kan du som
har pollenallergi
känna av
de första besvären.

Är du stressad,
trött eller förkyld
kan dina besvär
bli värre.

Det är olika mycket
pollen i luften
varje dag.
När det är kallt ute
eller regnar
finns färre pollen ute.
På morgonen
finns färre pollen.

Tala med
din vårdcentral
om du behöver hjälp.
Det finns också
många receptfria
mediciner mot
pollenallergi.

Fråga på apoteket.
Du kan också
ringa 1177,
för att få råd
om allergi.